Kabel ładujący do samochodów elektrycznych - Mennekes Typ 2 11 kW 3 x 16 A 10 m
Nadstandardowy i premium kabel do ładowania Mennekes Type 2, maksymalna moc ładowania do 11 kW 3 x 16 A, obsługa ładowania jednofazowego, dwufazowego i trójfazowego, kompatybilny z każdym EV i PHEV, średnica przewodów do 5 x 2,5 mm, wodoodporny z certyfikatem IP55, srebrne okucia złączy, miedź beztlenowa z certyfikatem TUV, bez przegrzewania i eliminacja strat, wytrzymały materiał TPU, certyfikaty UE CE i ROHS, ochronne zatyczki złączy, w zestawie podróżne i ochronne etui na zamek, długość 10 m, waga 3,9 kg



Do każdego samochodu elektrycznego lub hybrydy plug-in potrzebujesz porządnego kabla do ładowania, którym naładujesz baterię szybko, łatwo i – co najważniejsze – bezpiecznie, w każdych warunkach i przy każdej pogodzie. Dlatego nie powinno Ci zabraknąć tego ponadstandardowo jakościowego trójfazowego kabla Type 2 o maksymalnej mocy ładowania do 11 kW (3 × 16 A) i długości 10 metrów. Naładujesz nim aż 99% kompatybilnych samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w tym tak znane marki jak Škoda, Hyundai, Kia, Audi, Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Opel, Peugeot, VW, Renault, Dacia, Seat, Smart, Fiat, Cupra, Citroën, BYD i inne. Dzięki swojej solidności i precyzyjnemu wykonaniu zapewnia pierwszorzędne ładowanie gdziekolwiek jesteś, także w ulewie czy mrozie. Wyjątkowo wytrzymały i sztywny materiał TPU gwarantuje ponadprzeciętnie długą żywotność. Materiały premium, takie jak srebro czy miedź beztlenowa, dbają o szybkie i stabilne ładowanie na zewnątrz, w garażu i w trasie. Kabel ma osłony bezpieczeństwa, które chronią złącza przed zabrudzeniem lub uszkodzeniem samego kabla i pojazdu.
Bezpieczny i ponadstandardowo jakościowy
Oba końce kabla mają otwory z możliwością blokady; podczas ładowania zabezpiecza je zapadka, aby osoba nieupoważniona nie mogła odłączyć kabla od samochodu. Dzięki wyjątkowo odpornej powłoce można ładować auto nie tylko w domu czy garażu, ale również przy dowolnej publicznej stacji, np. ČEZ, PRE, E.ON i innych. Zastosowanie materiałów pierwszej klasy zapewnia długowieczność i odporność także na niekorzystne warunki atmosferyczne i ewentualny wandalizm. W zestawie znajduje się praktyczna, podróżna torba ochronna na zamek, która chroni kabel przed splątaniem lub załamaniem. Dzięki temu kabel będzie zawsze czysty i pod ręką, a w samochodzie w trakcie jazdy nie będzie nieprzyjemnie rezonował.
Jakość naprawdę ma znaczenie
Producenci samochodów elektrycznych często dołączają kable o niskiej jakości z niewystarczającym przekrojem żył, co może prowadzić do przegrzewania, skrócenia żywotności, a w skrajnych przypadkach nawet do uszkodzeń. W trosce o koszty kierowcy spotykają się też z tym, że producent co prawda dołączył lub sprzedał kabel, ale o niewłaściwej długości, która również jest kluczowa. Zbyt krótki kabel to ryzyko, że nie dosięgnie od stacji ładowania lub wallboxa – co może skończyć się nawet wezwaniem lawety.
Jaki kabel do ładowania wybrać?
Kable do ładowania dzielą się na kilka grup. Liczy się typ złącza, maksymalna moc ładowania i sama długość. W UE 99% samochodów elektrycznych i hybryd plug-in używa złącza Mennekes Type 2. Należą do nich wszystkie znane marki: Škoda, Kia, Hyundai, Mercedes, BMW, Tesla, Audi, Porsche, Renault, Peugeot, Smart, Fiat, Jeep, Citroën, Dacia, BYD i inne. Masz takie złącze? Świetnie – nie potrzebujesz żadnych przejściówek ani łączników.
Czy moc ładowania też ma znaczenie?
Tak i nie. Przed zakupem sprawdź, jaką maksymalną moc ładowania obsługuje Twój pojazd. Może to być 3,7 kW w przypadku starszych aut, 6,6–7,4 kW w hybrydach plug-in, 11 kW w typowych EV i nowszych PHEV albo nawet 22 kW w najnowszych modelach. Dobra wiadomość: jeśli kupisz mocniejszy kabel, możesz z niego korzystać także przy niższych mocach. Np. kabel 11 kW bez problemu obsłuży 1,3 kW czy 3,7 kW. Uwaga! W drugą stronę to nie działa. Jeśli kupisz kabel 11 kW, nie przyspieszy on ładowania ponad 11 kW. Dlatego polecamy kabel Type 2 o mocy do 11 kW – jest odpowiednio przewymiarowany, bardzo solidny i działa niezawodnie w każdych warunkach.
Czy „mniej” bywa „więcej” w kablach?
Nie w tym przypadku. Z perspektywy długoterminowej i finansowej warto wybrać kabel o wyższej klasie i parametrach. Stąd nasza rekomendacja: kabel 11 kW. Różnica w cenie bywa niewielka, ale różnica w jakości – ogromna. Jest bardziej wytrzymały, bezpieczniejszy i nie przegrzewa się podczas pracy. Kabla nie kupuje się na jeden sezon ani do jednego auta. Przy prawidłowym użytkowaniu posłuży bardzo długo. Nie ma się w nim co zepsuć, a jeśli w przyszłości kupisz auto z wyższą mocą AC, nie będziesz musiał zmieniać kabla.
Kluczowe parametry i cechy
- Ponadstandardowo jakościowy i wytrzymały kabel do ładowania dla EV i hybryd plug-in
- Srebrne okucia złączy
- Gumowe osłony ochronne po obu stronach złączy
- Miedź beztlenowa z certyfikatem TUV i ograniczeniem strat bez przegrzewania
- Ekstra grube żyły do 2,5 mm
- Typ złączy: Type 2 Mennekes
- Wytrzymały TPU, wodoodporność IP55
- Zgodny z 99% producentów: Kia, Hyundai, Škoda, BMW, Mercedes, Audi, Renault, Tesla, Citroën, Smart, Fiat, Jeep, Peugeot i inne
- Ładowanie trójfazowe: tak
- Ładowanie jednofazowe: tak
- Minimalna moc ładowania: 1,3 kW / 6 A
- Maks. moc w trybie trójfazowym: 11 kW (3 × 16 A)
- Maks. moc w trybie jednofazowym: 3,7 kW / 16 A (do 4,5 kW / 20 A w nielicznych EV)
- Maks. moc w trybie dwufazowym: 7,4 kW (2 × 16 A)
- Maksymalne napięcie: do 400 V
- Odporność na mróz, słońce, wodę i kurz
- Normy i certyfikaty: 2014/35/EU (LVD) | 2011/65/EU (RoHS) | EN 50620:2017 | EN 62196-1:2014 | EN 62196-2:2017 | certyfikat CE
- W zestawie praktyczna torba podróżna/ochronna na zamek
- Kolor: czarny / niebieski
- Waga: 3,9 kg
- Długość: 10 m
Najczęstsze pytania i odpowiedzi
Mój samochód obsługuje maks. 6,6–7,4 kW w jednofazie. Czy ten kabel będzie działał?
Tak, ale z maksymalną prędkością 3,7 kW. Jeśli Twój pojazd obsługuje jednofazowe ładowanie 6,6–7,4 kW, lepszym wyborem będzie kabel 22 kW, który pozwala na jedną fazę do 7,4 kW (32 A). Znajdziesz go w naszej ofercie.
Czy mogę ładować w deszczu?
Tak, kabel ma klasę IP55, więc bezpiecznie naładujesz auto także podczas deszczu.
Czy długość kabla wpływa na szybkość ładowania?
Nie. Szybkość ładowania jest taka sama dla wszystkich długości naszych kabli, bo używają wysokiej jakości miedzi beztlenowej z certyfikatem TUV.
Co oznacza, że kabel jest trójfazowy?
Jeśli Twój samochód obsługuje ładowanie trzema fazami, prąd rozkłada się równomiernie na 3 fazy / trzy grube żyły, co zmniejsza obciążenie i przyspiesza oraz usprawnia ładowanie. Ładowanie trójfazowe jest najpewniejsze i najbardziej przyjazne dla baterii oraz instalacji elektrycznej.
A co jeśli mój EV nie obsługuje ładowania trójfazowego?
Nie szkodzi – wiele aut obsługuje tylko jedną lub dwie fazy. Kabel jest z nimi w pełni kompatybilny i polecany także do takiego ładowania. Pamiętaj jednak o fizyce: w jednofazie kabel przepuści maks. 16 A, czyli 3,7 kW. Jeśli masz jednofazowy wallbox/pojazd i chcesz większą moc, wybierz kabel 22 kW – na jedną fazę da do 7,4 kW.
Czy tym kablem naładuję również hybrydę plug-in?
Tak. W trybie jednofazowym umożliwia ładowanie do 3,7 kW. Jeśli jednak Twoje PHEV obsługuje jednofazowe ładowanie 6,6–7,4 kW, rekomendujemy kabel 22 kW (do 7,4 kW na jedną fazę).
Ile kW można ładować minimalnie i maksymalnie na jednej fazie?
Minimum to 1,3 kW, maksimum 3,7 kW (w nielicznych EV do 4,5 kW). Aby uzyskać większą moc w jednofazie, polecamy kabel 22 kW.
Czy kabel jest kompatybilny z inteligentnym wallboxem Go-e Charger Gemini Flex, który sprzedajecie?
Tak, kabel jest w pełni zgodny ze wszystkimi wallboxami, w tym sprzedawanymi przez nas Go-e Charger Gemini Flex.
Parametry dodatkowe
Kategoria: | Kable do ładowania |
---|---|
Gwarancja: | 2 lata |
Waga: | 3.8 kg |
Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię do tego produktu.
Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię do tego produktu.