Kabel ładujący do samochodów elektrycznych - Mennekes Typ 2 22 kW 3 x 32 A 5 m
Nadstandardowy i premium kabel do ładowania Mennekes Type 2, maksymalna moc ładowania do 22 kW 3 x 32 A, obsługa ładowania jednofazowego, dwufazowego i trójfazowego, kompatybilny z każdym EV i PHEV, średnica przewodów do 5 x 6 mm, wodoodporny z certyfikatem IP55, srebrne okucia złączy, miedź beztlenowa z certyfikatem TUV, bez przegrzewania i eliminacja strat, wytrzymały materiał TPU, certyfikaty UE CE i ROHS, ochronne zatyczki złączy, w zestawie podróżne i ochronne etui na zamek, długość 5 m, waga 4,9 kg



Do każdego samochodu elektrycznego lub hybrydy plug-in potrzebujesz solidnego kabla do ładowania, którym naładujesz baterię szybko, łatwo i przede wszystkim bezpiecznie — w każdych warunkach i przy każdej pogodzie. Dlatego nie powinno Ci zabraknąć tego ponadstandardowo jakościowego trójfazowego kabla Type 2 o maksymalnej mocy ładowania do 22 kW (3 × 32 A) i długości 5 metrów. Naładujesz nim aż 99% kompatybilnych samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w tym tak znane marki jak Škoda, Hyundai, Kia, Audi, Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Opel, Peugeot, VW, Renault, Dacia, Seat, Smart, Fiat, Cupra, Citroën, BYD i inne. Dzięki swojej solidności i precyzyjnemu wykonaniu zapewnia pierwszorzędne ładowanie, gdziekolwiek jesteś — także w ulewie czy mrozie. Wyjątkowo wytrzymały i sztywny materiał TPU gwarantuje ponadprzeciętnie długą żywotność. Materiały premium, takie jak srebro czy miedź beztlenowa, dbają o szybkie i stabilne ładowanie na zewnątrz, w garażu i w trasie. Kabel ma osłony bezpieczeństwa, które chronią złącza przed niepożądanym zabrudzeniem lub uszkodzeniem samego kabla i pojazdu.
Bezpieczny i ponadstandardowo jakościowy
Oba końce kabla do ładowania mają otwory z możliwością blokady, które podczas ładowania zabezpiecza zapadka blokująca, aby nieupoważniona osoba nie mogła odłączyć przewodu od samochodu. Dzięki wyjątkowo odpornej powłoce można ładować auto nie tylko w domu czy garażu, ale także przy dowolnej publicznej stacji ładowania, np. ČEZ, PRE, E.ON i innych. Zastosowanie materiałów pierwszej klasy zapewnia długowieczność i odporność również na niekorzystne warunki pogodowe czy ewentualny wandalizm. W zestawie znajduje się także praktyczna, podróżna, przenośna torba ochronna na zamek, która doskonale chroni kabel przed splątaniem lub załamaniem. Dzięki temu przewód będzie zawsze czysty, pod ręką i nie będzie nieprzyjemnie rezonował w pojeździe podczas jazdy.
Jakość naprawdę ma znaczenie
Producenci samochodów elektrycznych często dołączają kable o niskiej jakości i z niewystarczającym przekrojem żył, co może prowadzić do przegrzewania i w konsekwencji skrócenia żywotności, a w skrajnych przypadkach nawet do uszkodzeń. W trosce o koszty kierowcy spotykają się także z tym, że producent co prawda dołączył lub sprzedał kabel, ale o nieodpowiedniej długości, która również jest kluczowa. Zbyt krótki przewód to ryzyko, że nie dosięgnie od stacji ładowania lub wallboxa — co może skończyć się nawet wezwaniem lawety.
Jaki kabel do ładowania wybrać?
Kable do ładowania dzielą się na kilka grup. Liczy się typ złącza, maksymalna moc ładowania i długość. W UE 99% samochodów elektrycznych i hybryd plug-in używa złącza Mennekes Type 2. Należą do nich wszystkie znane marki: Škoda, Kia, Hyundai, Mercedes, BMW, Tesla, Audi, Porsche, Renault, Peugeot, Smart, Fiat, Jeep, Citroën, Dacia, BYD i inne. Masz takie złącze? Świetnie — nie potrzebujesz żadnych przejściówek ani łączników.
Czy moc ładowania też ma znaczenie?
Tak i nie. Przed zakupem sprawdź, jaką maksymalną moc ładowania obsługuje Twój pojazd. Może to być 3,7 kW w przypadku starszych aut, 6,6–7,4 kW w hybrydach plug-in, 11 kW w typowych EV i nowoczesnych PHEV lub nawet 22 kW w najnowszych modelach. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli kupisz mocniejszy kabel, możesz z niego korzystać także przy niższych mocach. Np. kabel 22 kW bez problemu obsłuży 1,3 kW, 7,4 kW czy 11 kW. Uwaga! W drugą stronę to nie działa. Jeśli kupisz kabel 11 kW, nie przyspieszy on ładowania ponad 11 kW. Dlatego polecamy kabel Type 2 o mocy do 22 kW — jest odpowiednio przewymiarowany, bardzo solidny i działa niezawodnie w każdych warunkach.
Czy „mniej” bywa „więcej” w kablach?
Nie w tym przypadku. Z perspektywy długoterminowej i finansowej warto wybrać kabel o wyższych parametrach. Dlatego rekomendujemy kabel 22 kW. Różnica w cenie bywa niewielka, za to różnica w jakości jest ogromna. Jest bardziej wytrzymały, bezpieczniejszy i nie przegrzewa się podczas pracy. Kabla nie kupuje się na jeden sezon ani do jednego auta. Przy prawidłowym użytkowaniu posłuży bardzo długo. Nie ma się w nim co zepsuć, a jeśli w przyszłości kupisz auto z większą mocą AC, nie będziesz musiał wymieniać przewodu.
Kluczowe parametry i cechy
- Ponadstandardowo jakościowy i wytrzymały kabel do ładowania dla EV i hybryd plug-in
- Srebrne okucia złączy
- Gumowe osłony ochronne po obu stronach złączy
- Miedź beztlenowa z certyfikatem TÜV i ograniczeniem strat bez przegrzewania
- Ekstra grube żyły do 2,5 mm
- Typ złączy: Type 2 Mennekes
- Wytrzymały TPU, wodoodporność IP55
- Zgodny z 99% producentów: Kia, Hyundai, Škoda, BMW, Mercedes, Audi, Renault, Tesla, Citroën, Smart, Fiat, Jeep, Peugeot i inne
- Ładowanie trójfazowe: tak
- Ładowanie jednofazowe: tak
- Minimalna moc ładowania: 1,3 kW / 6 A
- Maks. moc w standardowym trybie trójfazowym: 22 kW (3 × 32 A)
- Maks. moc w jednofazie: 7,4 kW / 32 A
- Maks. moc w dwufazie: 14,8 kW (2 × 32 A)
- Maksymalne napięcie: do 400 V
- Odporność na mróz, słońce, wodę i kurz
- Normy i certyfikaty: 2014/35/EU (LVD) | 2011/65/EU (RoHS) | EN 50620:2017 | EN 62196-1:2014 | EN 62196-2:2017 | certyfikat CE
- W zestawie praktyczna torba podróżna/ochronna na zamek
- Kolor: czarny / niebieski
- Waga: 4,9 kg
- Długość: 5 m
Najczęstsze pytania i odpowiedzi
Czy ten kabel jest kompatybilny z inteligentnym wallboxem Go-e, który sprzedajecie?
Tak, kabel jest w pełni zgodny ze wszystkimi wallboxami, w tym z oferowanymi przez nas urządzeniami Go-e Charger Gemini Flex.
Piszecie, że kabel obsługuje do 22 kW, ale mój samochód ma tylko 11 kW. Czy to problem? Będzie działać?
To nie problem — wręcz przeciwnie. Ekonomicznie opłaca się mieć mocniejszy kabel: jest bardziej solidny, dłużej posłuży, a gdy w przyszłości zmienisz auto na model z szybszym ładowaniem AC, przewód zostaje i dalej działa — bez dodatkowych inwestycji.
Czy mogę ładować w deszczu?
Tak, kabel ma klasę IP55, więc bezpiecznie naładujesz auto także podczas deszczu.
Czy długość kabla wpływa na szybkość ładowania?
Nie — prędkość ładowania jest taka sama dla wszystkich długości naszych przewodów.
Co znaczy, że kabel jest trójfazowy?
Jeśli Twój samochód obsługuje ładowanie trzema fazami, prąd rozkłada się równomiernie na 3 fazy / trzy grube żyły, co zmniejsza obciążenie, przyspiesza i usprawnia ładowanie.
A co jeśli mój EV nie obsługuje ładowania trójfazowego?
To nic — są pojazdy obsługujące tylko jedną lub dwie fazy. Kabel jest z nimi w pełni kompatybilny i polecany także do takiego ładowania.
Ile kW można ładować minimalnie i maksymalnie na jednej fazie?
Minimum to 1,3 kW, maksimum 7,4 kW.
Parametry dodatkowe
Kategoria: | Kable do ładowania |
---|---|
Gwarancja: | 2 lata |
Waga: | 4 kg |
Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię do tego produktu.